This question was raised on a French blog I'm following.
To summarize this article says it's "Urgent to Wait" for companies before deciding to invest in ePaper ereaders.The functionality and price has ti be considered carefully.
I believe there are at least 2 viable cases for ePaper readers in a professional context.
1. for those who spend a lot of time reading or proof reading (Research&Development, Business Managers who need to review offers before they are sent out, publishers who want to read before printing...)
2. for those who want to print less and would accept an eReader as a company bonus
In any way, I recommend a large model with a screen size allowing to read A4 or letter documents (for example, the IREX DR1000S or equivalent)
In French:
.... l'utilisation d'un eReader doit être bien ciblée en entreprise. Entre un PDA, un Tablet PC, un Netbook, le cas d'utilisation devrait être bien étudié avant d'investir dans du ePaper.
Cependant, je pense qu'il y a au moins deux modèles viables:
- ceux qui passent beaucoup de temps a lire ou relire des documents (chercheurs, chefs d'entreprises qui doivent revoir les offres avant de les approuver, personnes travaillant dans l'édition...)
- ceux qui désirent imprimer moins et considèrent un lecteur ePaper comme un cadeau ou un Bonus que leur entreprise leur fait.
http://www.actualitte.com/actualite/17170-lecteurs-ebook-seduire-entreprises-mesure.htm
No comments:
Post a Comment